Saturday, April 15, 2006

Belasungkawa kepada sahabatku Mohammad Yusof.

Tidak akan dapat bertangguh barang sesaat pun. Kalau sudah sampai masanya, harus rela dan tidak lagi dapat berbuat apa apa, walau untuk mengucapkan selamat tinggal pada anak kecil atau mencium dahi isteri. Angin akan bertiup longlai dan alam bagai terbius. Burung burung menghilang dan awan berhenti berkembang. Pohon pohon membisu dan daun daun kuning tertangguh untuk gugur.

Ketika sore itu iseng iseng berlabuh maka ketika itu sahabatku Mohd Yusof pergi dan meninggalkan ruang dunia ini. Pergi dengan tiba tiba bagaikan suaranya masih bergetar dan tawanya masih bersimponggang. Sekelip hilang dan kemudian kami tak akan ketemu lagi dia. Dia telah pergi begitu jauh. Dia telah tidur sepi di sudut kuburnya. Nesan 2005 D, Tanah Perkuburan Shah Alam.

"Apa sahaja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat, maka tidak ada seorangpun yang dapat menahannya; dan apa sahaja yang ditahan oleh Allah maka tidak seorangpun yang sanggup melepaskannya sesudah itu. Dan Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana" (Surah Faathir: Ayat 2)

Pergilah Yusof, kerana atas sayang Allah padamu maka Dia mengambil engkau, tinggallah anak isterimu, tinggallah kami, tinggallah segala harta, rungkailah segala ikatan namun persahabatan dan kasih sayang kan tetap tertulis menjadi album kenang kenangan.

Kami mengucapkan sedalam dalam belasungkawa, muga Allah mencucuri rahmat keatas rohmu dan di tempatkan di dalam golongan orang orang yang beriman. Alfatihah.

4 Comments:

At 11:02 PM, Blogger blackpurple @ jowopinter said...

AlFatihah. Semoga ditempatkan di kalangan orang2 beriman dan beramal soleh.......

 
At 1:41 AM, Blogger Sayuti said...

innalillahi wa inna ilaihi rajiun

 
At 5:25 PM, Blogger Ku Keng said...

Inna lillahi wainna ilahi raaji'un. Allahummaghfirlahu warhamhu. Allahumma'al qabruhu min riyaadhil jannah.

 
At 1:25 AM, Blogger Bunga Rampai said...

Moga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang mulia di sisi-Nya. Amin.

AlFatihah.

Salam.

 

Post a Comment

<< Home